تغذیه فرهنگی کودکان روستاهای محروم توسط کتابخانه سیار روستایی گچساران
در مراکز شهری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از مهمترین نهادهای متولی اوقات فراغت دانش آموزان، برای اجرای انواع برنامههای فرهنگی و آموزشی برنامه ریزی میکند، این روزها این کانون فعالیتهای خود را به صورت مجازی برای کودکان و نوجوانان گسترش داده است.
به گزارش روابط عمومی کانون کهگیلویه و بویراحمد ؛ آغاز فصل تابستان و مسئله پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان همواره یکی از دغدغههای مهم مسئولین فرهنگی و آموزشی است.
این مسئله در شهرهای برخوردار با برگزاری انواع کلاسهای ورزشی، فرهنگی، آموزشی توسط نهادهای مختلف مورد توجه قرار گرفته و در پایان تابستان نیز هم خانوادهها از آموختههای فرزندان دلبند خود رضایت نصفه و نیمه داشته و مسئولین فرهنگی نیز شاخصهای آماری اتاق خود را چند درجهای بالاتر تنظیم میکنند.
در مراکز شهری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از مهمترین نهادهای متولی اوقات فراغت دانش آموزان، برای اجرای انواع برنامههای فرهنگی و آموزشی برنامه ریزی میکند، این روزها این کانون فعالیتهای خود را به صورت مجازی برای کودکان و نوجوانان گسترش داده است.
کتابخانه سیارروستایی گچساران سال۱۳۹۲ فعالیت خود را با هدف تشویق وترغیب مطالعه، شناسایی استعدادها وپرورش خلاقیت کودکان ونوجوانان روستایی، آغازنمودند.
مسئول کتابخانه سیارروستایی گچساران تعداد کل اعضای این کتابخانه را درحال حاضر۷۱۱ نفرعنوان کرد و گفت: تعدادکتابهای این کتابخانه چهار هزار و ۷۵۰جلد کتاب میباشد.
فرشید نقدی افزود:راه اندازی کتابخانه های سیار،بهترین راهکار برای نهادینه شدن مطالعه غیر درسی در بین کودکان ونوجوانان و دانش آموزان مناطق روستایی است و همکاری بامدارس روستایی یکی ازبهترین راهکارها جهت شناسایی اعضاء توانمند ومستعداست.
وی ادامه داد: کتابخانه سیارروستایی گچساران همچون دیگر مراکز ثابت، سیارو پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،حول سه محور فرهنگی،هنری وادبی فعالیت مینماید، که برخلاف مراکزثابت شهری، فقط بایک مربی این فعالیتها انجام می گیرد.
نقدی به استعدادهای موجود در روستاها اشاره کرد و افزود: پیشنهادمیشود مربی تخصصی هنری وادبی برای مراکزسیار درنظر بگیرند، زیرا درروستاها استعدادهای خوبی وجود دارد که باید مربی متخصص باشدکه آنهارا هدایت کند.
مسوول کتابخانه سیار روستایی گچساران تصریح کرد: مربیان سیار اکثرا در زمینههای فرهنگی فعالیت میکنند وضمن امانت کتاب وفعالیتهای کتابخوانی، فعالیتهایی همچون کاردستی،نمایش فیلم،شعرخوانی،بازی وسرگرمی، اجرای برنامههای ویژه و ایستگاه نقاشی همگانی برای مناسبتها ودر کل همه فعالیتهای فرهنگی که درمراکز ثابت شهری انجام میگیرد، درمراکز سیار نیز انجام گرفته ولی نیازمند به فعالیتهای تخصصی هنری وادبی نیز میباشد.